0
0

התחל שיחה

חזה בקר – בריסקט במעשנת Big Green Egg


מצרכים:
נתח בריסקט.
מי סילאן.
לראב (תערובת תבלינים):
1 מלח.
1 שום גבישי.
1 בצל מיובש.
1 טימין/ רוזמרין.
2 פלפל.

אופן ההכנה:
1. קיצוב והכנה – הורדת שומן עודף כפי שמופיע בסרטון.
2. מרססים על הנתח מי סילאן (4 כפות סילאן על 200 מ"ל מים מעורבבים היטב), ומצפים ב"ראב תכליתי" סטייל לוי לבשר בקר מכל הכיוונים (לא כולל הצד של העצם).
3. מעשנים את הנתח ב-135 מעלות צלזיוס למשך של 50-60 דקות לפאונד (קילו×2.2 = פאונד) ומינימום של 6 שעות עד לטמפרטורה פנימית של 93-95 מעלות צלזיוס, וכאשר הנתח "פרוב טנדר" – המדחום חודר חלק והנתח רך וגמיש למגע.
4. את הנתח עוטפים במחצית הבישול, בזמן ה-stall וכאשר:

  • הנתח נמצא בין 70-80 מעלות צלזיוס בפנים הנתח.
  • הנתח קיבל בארק יפה (מעטפת קשה ושחורה של תבלינים). בזמן העיטוף המעטפת מתרככת מעט. ניתן להשאיר כך או להוריד את העטיפה ב-90 מעלות צלזיוס ולהמשיך את העישון עד 93-95 מעלות צלזיוס חשוף.

5. הוצאה אידיאלית של הנתח ב-93-95 מעלות צלזיוס, וכשהנתח "פרוב טנדר". חובה לתת לנתח הזה זמן איזון בצידנית/ תרמובוקס למשך של לפחות שעה וחצי, אידיאלית שעתיים ועד כ-6 שעות, עטוף ומכוסה. בזמן הזה הנתח ממשיך להתרכך, הקולגן ממשיך להתפרק והטמפרטורה הפנימית יורדת לרמה יותר נעימה לאכילה. לכן, כדי לאפשר את זמן האיזון המחייב יש להוסיף שעתיים לחישוב הזמן הכללי.
6. מעבירים את הנתח לקרש חיתוך. את הציר מומלץ לשמור לסיכוך הנתח אחרי הפריסה או הכנת משחה (כמו בסרטון). את הנתח ראשית פורסים באמצע ואז את צד הפויינט בניצב לחיתוך המקורי בעובי פרוסות עבה של כעיפרון וצד הפלאט במקביל לחיתוך המקורי בעובי פרוסות דק, כמו בסרטון. יש לאכול את הבריסקט כמה שיותר קרוב לחיתוך מכיוון וכאשר הוא מתקרר, הוא נהיה קשה למאכל.
בתאבון!

תפריט נגישות

כיף לראות אתכם שוב!
או
ברוכים הבאים
או

אנחנו נשתמש בפרטים האישיים כדי להציע לך תמיכה בתהליך באתר זה, לנהל את הגישה לחשבון וכדי לבצע פעולות נוספות כפי שמפורט במדיניות פרטיות.